Bij ViVa! Zorggroep kunt u terecht voor alle wensen en vragen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Er is één loket waar u snel geholpen wordt.
Persoonlijke aandacht voor elke cliënt staat op de eerste...
Door de coronacrisis zijn er mooie initiatieven ontstaan. Mensen tonen hun solidariteit en willen graag andere mensen in deze moeilijke tijd helpen.
Familie en vrienden kunnen natuurlijk altijd telefonisch contact onderhouden met hun dierbaren. Daarnaast werken wij op dit moment ook hard om alternatieve en creatieve manieren van contact mogelijk te maken. Zo kijken we waar we digitale applicaties zoals Familienet kunnen inzetten.
Bellen
Bel wat vaker en langer. Kijk bijvoorbeeld samen naar een televisieprogramma en zet de telefoon op luidsprekerstand. Op deze manier blijf je verbonden met elkaar
Iedereen in Nederland kan gebruik maken van de Luisterlijn via 0900-0767. Mensen kunnen hier terecht voor een gewoon kletspraatje of een goed gesprek. Kijk op www.deluisterlijn.nl voor meer informatie. Lokaal bellen kan ook.
De Zilverlijn is een speciale belservice voor ouderen (www.ouderenfonds.nl/aanmeldenzilverlijn). Professionele vrijwilligers bellen regelmatig en bieden een luisterend oor, een gezellig praatje of een goed gesprek.
Heb je een luisterend oor, of extra hulp nodig omdat je in quarantaine of thuisisolatie zit? Dan kun je contact opnemen met de Rode Kruis Hulplijn (070-4455 888). Dit nummer is bereikbaar vanaf 9.00 uur.
Mensen met een beperkt sociaal netwerk hebben nu extra hulp nodig. Wil je ook helpen en het netwerk van burgerhulpverleners Ready2Help versterken? Meld je dan aan via deze link: https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Via deze website kunnen mensen zich aanbieden als oppas, of een oppas vinden als zij vanwege hun vitale beroep moeten blijven werken: https://alsjijzorgtpasikop.nl