ViVa! Zorggroep behaalt weer HKZ-certificaat!

ViVa! Zorggroep heeft haar HKZ-certificaat behaald. Afgelopen week is ViVa! Zorggroep getoetst op haar kwaliteit van zorg- en dienstverlening. Met dit certificaat laat ViVa! Zorggroep zien dat zij structureel aan kwaliteitsverbetering werkt en dat zij aan alle kwaliteitsnormen voldoet. Dit komt de cliënten van ViVa! Zorggroep ten goede.

 

Het HKZ-certificeringsbureau heeft geconstateerd dat ViVa! Zorggroep tijdens een veranderproces in staat is gebleken kwaliteit te blijven leveren aan de cliënt en sprak haar waardering uit voor de weg die ViVa! Zorggroep is ingeslagen. Het auditteam was onder de indruk van de actieve, positieve en gemotiveerde medewerkers.

 

Lucien van Ruth, raad van bestuur ViVa! Zorggroep: ‘Dat het HKZ-certificeringsbureau ons in het veranderproces ook glansrijk laat slagen is een prachtige prestatie van onze medewerkers en vrijwilligers. Het onderzoek laat zien dat wij een stevige basis hebben van waaruit we veranderingen aankunnen. We kunnen doorgaan op de ingeslagen weg.’

 

Het HKZ-keurmerk

Met de certificering wordt beoogd dat de doeltreffendheid van het kwaliteitsmanagementsysteem wordt verbeterd met als belangrijkste doel de tevredenheid van de klant te verhogen. Het keurmerk biedt een basisgarantie voor kwaliteit. Op landelijk niveau zijn kwaliteitsnormen ontwikkeld waaraan een organisatie moet voldoen om in aanmerking te komen voor het behalen van het certificaat. Jaarlijks wordt getoetst of het certificaat behouden kan blijven. Ook dit jaar heeft ViVa! Zorggroep het certificaat behaald. Lucien van Ruth: ‘Wij laten hiermee zien dat wij continu werken aan het verbeteren van onze bedrijfsprocessen en de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Werken aan kwaliteit vanuit het perspectief van de cliënt staat hierbij voor ons centraal.’

 

Het HKZ-certificaat betekent dat een organisatie:

• De zaken intern goed op orde heeft;

• De klant principieel centraal stelt;

• Betrouwbare resultaten kan presenteren;

• Voortdurend werkt aan het verbeteren van de zorg- en dienstverlening.

 

Voordelen

De organisatie is efficiënter gaan werken en is transparanter geworden. Medewerkers hebben meer inzicht in beleid en doelstellingen en zien ook beter hun eigen aandeel in het leveren van kwaliteit. Fouten worden sneller gesignaleerd en blijvend opgelost. Gecertificeerde organisaties lijken gemakkelijker personeel te kunnen aantrekken en te behouden. Het samen werken aan een kwaliteitssysteem, met als 'kroon op het werk' het certificaat, maakt medewerkers kwaliteitsbewuster en zelfverzekerder.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.