Bij ViVa! Zorggroep kunt u terecht voor alle wensen en vragen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Er is één loket waar u snel geholpen wordt.
Persoonlijke aandacht voor elke cliënt staat op de eerste...
Wij spreken van overlast als klachten regelmatig terugkeren, ernstig zijn en buiten de sociale norm vallen.
In gesprek gaan
Als u overlast ervaart, adviseren wij u allereerst in gesprek te gaan met de veroorzaker. In een goed gesprek komt u samen meestal tot een oplossing. Het kan bovendien misverstanden, onbegrip en argwaan uit de weg ruimen.
Uw klacht melden
Gaat overlast door, ondanks dat u uw best heeft gedaan om gezamenlijk tot een oplossing te komen? Dan kunt u overlast melden via wonen@vivazorggroep.nl Als er meer buurtbewoners zijn die dezelfde overlast ervaren dan moet iedereen dit afzonderlijk bij ons melden.
Vervolg
Afhankelijk van de aard van de klacht, krijgt de veroorzaker van de overlast een waarschuwing of wordt door ons uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Verbetert de situatie na diverse waarschuwingen en/of gesprekken niet, dan bekijken wij samen met u welke vervolgstappen genomen kunnen worden.
Politie Soms is het beter om de politie te bellen (0900 - 8844). Bijvoorbeeld bij ernstige geluidsoverlast op ongepaste tijdstippen of bij een vermoeden van strafbare feiten. |
Gemeente Bij de gemeente kunt u terecht voor zaken als parkeerhandhaving, kwijtschelding gemeentelijke belastingen, WMO-voorzieningen, hondenpoep en grofvuil. |