Overslaan en naar de inhoud gaan
Televisie kijken

Veel gestelde vragen collectieve aansluiting kabeltelevisie

In de ViVa!-locatie waar u woont is Ziggo de aanbieder van deze dienst. Alle appartementen, de huiskamers en het restaurant zijn collectief aangesloten. Kabeltelevisie is daardoor een standaardservice die voor iedereen beschikbaar is. 

Tot nu toe heeft ViVa! Zorggroep de maandelijkse kosten voor deze dienst betaald. Dit verandert per 1 oktober 2024. In afstemming met en na goedkeuring door de Centrale Cliënten Raad (CCR) is besloten dat deze kosten worden opgenomen in de servicekosten. Op deze manier worden de kosten evenredig doorberekend aan alle bewoners. Het bedrag is € 17,94 per maand. 

Veel gestelde vragen

Wat betekent collectieve aansluiting van de kabeltelevisie precies?

Collectieve aansluiting van de kabeltelevisie betekent dat één hoofdkabel het pand inkomt. Vanuit deze hoofdkabel is een verdeling gemaakt naar alle individuele appartementen, de huiskamers en het restaurant. Deze aansluiting geldt dus overal en kun je niet op individuele plekken ‘uitzetten’. Aan deze collectieve aansluiting zijn uiteraard kosten verbonden. De kosten voor de appartementen worden per 1 oktober 2024 via de servicekosten gelijkmatig doorberekend. 

Welk bedrag wordt doorberekend voor deze collectieve aansluiting?

De basisaansluiting van Ziggo (het basispakket voor kabeltelevisie) kost in 2024 € 17,94 per maand. U ziet dit bedrag terug op uw factuur onder  ‘servicekosten – kabelkosten collectief’.  Jaarlijks op 1 januari indexeert ViVa! dit bedrag op basis van de contractafspraken met de leverancier.

Ik gebruik geen tv in mijn appartement. Moet ik deze servicekosten toch betalen?

Ja, omdat het om een collectieve aansluiting gaat, die niet individueel kan worden aan- of uitgezet, is afgesproken dat deze kosten gelijkmatig verrekend worden over alle appartementen. 

Ik heb een abonnement voor kabeltelevisie bij een andere leverancier dan Ziggo. Verandert er iets voor mij?

We attenderen u er op dat, als u niets doet, u per 1 oktober dubbele kosten maakt: de collectieve kabelkosten voor Ziggo én de maandelijkse kabelkosten aan uw eigen aanbieder. Dat is onnodig. U kunt het abonnement  bij uw eigen aanbieder opzeggen. Het aangeboden basiszenderpakket is hetzelfde.

Welke digitale zenders biedt Ziggo aan? 

De website van Ziggo geeft het volgende overzicht: Vind alle digitale zenders bij Ziggo in het zenderoverzicht.

Heeft u vragen over het zenderoverzicht van Ziggo? Neem daarvoor contact op met de Ziggo Helpdesk: 0900-1884

Ik heb een Alles-in-1 abonnement bij Ziggo (kabeltelevisie/telefoon/internet). Verandert er iets voor mij?

Heeft u een Alles-in-1 abonnement bij Ziggo voor kabeltelevisie, telefoon en internet afgesloten? Het bedrag op de factuur van Ziggo verandert niet. Ziggo heeft namelijk altijd al rekening gehouden met het feit dat ViVa! Zorggroep de kosten voor de collectieve aansluiting betaalt en daarvoor iedere maand ongeveer € 20 minder aan u gefactureerd.

Ik heb een abonnement voor kabeltelevisie/telefoon/internet bij een andere leverancier dan Ziggo. Verandert er iets voor mij?

Optie 1: U wilt uw eigen abonnement in stand houden
Wij attenderen u er op dat u per 1 oktober dubbele kosten maakt: u betaalt voor de collectieve kabelkosten van Ziggo én voor de maandelijkse kabelkosten van uw eigen aanbieder.

Optie 2: U wilt naar aanleiding van deze nieuwe situatie uw huidige abonnement opzeggen en overstappen naar het Alles in 1 abonnement van Ziggo

De medewerkers van de Ziggo Helpdesk helpen u graag. Het telefoonnummer van de helpdesk is 0900-1884. Vermeld duidelijk dat u woont in een woonzorglocatie van ViVa! Zorggroep. Ziggo brengt de kosten voor de collectieve aansluiting (ongeveer €20)  in mindering op hun factuur. 

Let op: u bent gebonden aan de opzegtermijn van uw huidige leverancier. Over het algemeen is de opzegtermijn een maand en zijn er geen kosten aan de opzegging verbonden. Berekent uw leverancier wel opzegkosten? Deze kosten zijn voor eigen rekening.

Contact

Ik heb een vraag over het doorbelasten van de collectieve kosten voor kabeltelevisie aan alle bewoners van Viva! Zorggroep. Bij wie kan ik terecht?

Inhoudelijke vragen over het doorberekenen van de collectieve kosten voor kabeltelevisie kunt u stellen aan de medewerkers van ons Klant Informatie Centrum. Telefoon: 088 – 9958000 of e-mail info@vivazorggroep.nl 

Ik heb een vraag over mijn huidige aansluiting of het afsluiten van een nieuw abonnement. Bij wie kan ik terecht?

Met vragen over uw huidige aansluiting of het afsluiten van een nieuw abonnement kunt terecht bij de Ziggo Helpdesk: 0900-1884 of de klantenservice van uw eigen aanbieder. Alle aanbieders hebben ook een website waar de verschillende pakketten en bijbehorende kosten worden beschreven.

Klant Informatie Centrum

Beschikbaar om te chatten

Start chat