Bij ViVa! Zorggroep kunt u terecht voor alle wensen en vragen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Er is één loket waar u snel geholpen wordt.
Persoonlijke aandacht voor elke cliënt staat op de eerste...
U woont graag zo lang mogelijk zelfstandig met de zekerheid dat u in noodsituaties hulp krijgt. Met een abonnement op personenalarmering kunt u bij calamiteiten vanuit huis dag en nacht professionele hulp inroepen.
Hoe werkt het alarm
In uw huis wordt een alarmapparaat met ingebouwde microfoon en luidspreker geinstalleerd. Het alarmapparaat is aan uw vaste telefoonlijn verbonden en u draagt een halsmedaillon. Deze werkt alleen in-en om het huis.
U heeft hulp nodig in geval van Nood
In geval van nood drukt u op de knop van de halsmedaillon; er wordt dan een spreek-luisterverbinding gemaakt met de meldkamer, zij zien direct uw persoonlijke gegevens. Met een aantal gerichte vragen roepen zij indien nodig direct hulp in van de hulpverleners die u heeft opgegeven.
Hulp inzetten
De door u aangegeven hulpverleners worden gebeld, dit kan familie zijn, buren of de professionele alarmopvolging van ViVa! Zorggroep. Het kan ook zijn dat zij een arts of ambulance inschakelen indien nodig.
Professionele alarmopvolging
Onze verpleegkundigen leveren zeven dagen per week, dag en nacht professionele alarmopvolging en fungeren als eerste contactpersoon bij calamiteiten. Uw sleutel wordt veilig opgeborgen in de sleutelkluis die alleen door onze verpleegkundigen geopend kan worden.
ViVa! Zorggroep plaatst uitsluitend solide en inbraakwerende Clavisio sleutelkluizen. Deze hebben het SKG Keurmerk en het Politie Keurmerk Veilig Wonen (SKG is een onafhankelijke certificatie-instelling in de bouwnijverheid).
Toegangsoplossing voor als u zelf niet meer de voordeur open kunt doen voor de thuiszorg
ViVa! Zorggroep gebruikt de Clavisio Sleutelkluis ook als toegangsoplossing bij de thuiszorg cliënten, die niet zelf de voordeur kunnen open doen voor de zorgmedewerker. Dit wordt uiteraard in overleg met u aangevraagd en geplaatst. Dit is een ander product dan Personenalarmering. Wilt u hier meer over weten? Klik dan op deze link.
|
|
Hoe werkt het als u in een woonzorgcentrum van ViVa! Zorggroep woont?
In uw woning in een ViVa! huis is al een alarmapparaat geïnstalleerd. In geval van nood drukt u op de knop van dit halsmedaillon dat u in huis draagt; er wordt dan een spreek-luisterverbinding gemaakt met de zorg in huis. Indien nodig komen zij meteen langs. Onze zorgmedewerkers leveren zeven dagen per week, dag en nacht professionele alarmopvolging en fungeren als eerste contactpersoon bij calamiteiten.
U heeft de keuze uit de volgende pakketten:
Pakket A:
- Alarmapparaat en halsmedaillon (deze huurt u particulier via ViVa! Zorggroep)
- 24 x 7 Professionele Alarmopvolging
- Clavisio Sleutelkluis
Kosten: € 43,50 per maand.
Eenmalige aansluitkosten: € 105,-.
Verwijderingskosten: € 45,-.
Pakket B:
Als u zelf al een alarmapparaat heeft via uw zorgverzekeraar, informeert u dan bij ons om gebruik te maken van dit pakket.
- 24 x 7 Professionele Alarmopvolging
- Clavisio Sleutelkluis
Kosten: € 22,- per maand.
Eenmalige aansluitkosten sleutelkluis: € 88,-.
Verwijderingskosten: € 45,-.
Pakket C:
- Alarmapparaat en halsmedaillon (deze huurt u particulier via ViVa! Zorggroep)
Kosten: € 21,50 per maand.
Eenmalige aansluitkosten alarmapparaat: € 88,-.
Verwijderingskosten: € 45,-.
Voor spoedaanvragen van alle pakketten geldt een toeslag van € 78,-.
Vergoeding kosten abonnement
Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en uw aanvullende verzekering
is het soms mogelijk om de kosten voor het abonnement van de
personenalarmering vergoed te krijgen. Neem hiervoor contact op
met uw zorgverzekeraar.
Let op: Personenalarmering een exclusief product van ViVa! Ledenservice, dus alleen leden van ViVa! Ledenservice kunnen gebruik maken van Personenalarmering. Iedereen die (nog) geen lid is van
ViVa! Ledenservice en Personenalarmering gebruik is inmiddels geïnformeerd.
Indien u gebruik maakt van vergoeding vanuit de WLZ betaald u geen abonnementskosten voor Personenalarmering.
Wilt u één van de pakketten aanvragen? Download dan alle formulieren van het door u gewenste alarmeringspakket en stuur per e-mail de aanvraag ingevuld retour naar ledenservice@vivazorggroep.nl De rest van de formulieren is voor eigen administratie.
Let op: Personenalarmering mét alarmopvolging wordt in Zuid-Kennemerland in sommige plaatsen met bijbehorende postcode niet geleverd. Als u woonachtig bent in Zuid-Kennemerland, neem dan s.v.p. vóórdat u de aanvraag voor Personenalarmering doet, eerst even contact op met ViVa! Ledenservice. Wij informeren u hier graag over.
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op. ViVa! Ledenservice is bereikbaar van 8.30 - 17.00 uur op 088 - 995 88 22.
Pakket A bestaat uit:
- Alarmapparaat en halsmedaillon (deze huurt u particulier via ViVa! Zorggroep)
- 24 x 7 Professionele Alarmopvolging
- Clavisio Sleutelkluis
Aanvraagformulier Personen Alarmering Pakket A
Pakket B bestaat uit:
Heeft u zelf al een alarmapparaat via uw zorgverzekeraar of heeft deze aangevraagd, informeert u dan bij ons of u gebruik kunt maken van dit pakket.
- 24 x 7 Professionele Alarmopvolging
- Clavisio Sleutelkluis
Aanvraagformulier Professionele alarmopvolging Pakket B
Pakket C bestaat uit:
- Alarmapparaat en halsmedaillon (deze huurt u particulier via ViVa! Zorggroep)
Aanvraagformulier Alarmapparaat Pakket C
Bij ViVa! Zorggroep kunt u terecht voor alle wensen en vragen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Er is één loket waar u snel geholpen wordt.
Persoonlijke aandacht voor elke cliënt staat op de eerste...