Overslaan en naar de inhoud gaan
Geslaagde netwerkbijeenkomst Mijn Wijk is Jouw Wijk

Geslaagde netwerkbijeenkomst

19-05-2025

Op 15 mei 2025 vond een inspirerende netwerkbijeenkomst plaats in Heemskerk, waar ongeveer 40 professionals van tien verschillende organisaties uit het sociaal domein samenkwamen.  

Het programma begon met een keynote van Joyce Wong van Stichting Tien. Zij vertelde een inspirerend verhaal over de overeenkomsten en verschillen tussen haar Chinese cultuur en onze samenleving. Haar verhaal gaf iedereen nieuwe inzichten en moedigde aan om open te staan voor culturele diversiteit. Na de lezing volgde een presentatie van team Buurtwerk uit Heemskerk, waarin werd uitgelegd hoe bewoners via het platform Thuis in Heemskerk gemakkelijk de mooiste en meest actuele informatie over hun wijk kunnen vinden.

Daarna volgde een update over het project Mijn Wijk is Jouw Wijk. Aan de hand van een boeiende animatiefilm werden de stand van zaken en de vooruitgang van het initiatief toegelicht.  

Tijdens drie interactieve werkvormen kregen deelnemers de kans om een korte pitch te geven over een buurtinitiatief dat al draait (zoals het cultuurcafé, trandelen en de wandelgroep). Daarna gingen de deelnemers zelf aan de slag met het thema 'broedplaatsen', waarbij de metafoor van het kip en het ei werd ingezet om te laten zien hoe nieuwe initiatieven kunnen ontstaan en groeien. De dag zat vol inspiratie, verbondenheid en creatieve ideeën. Iedereen ging met nieuwe energie en praktische inzichten naar huis, klaar om samen te werken aan een nog mooiere en leefbaardere wijk voor iedereen. 

Wat is Mijn Wijk is Jouw Wijk

Bij het project van Mijn Wijk is Jouw Wijk vinden we het van belang dat mensen, jong en oud, met elkaar verbonden zijn. We verbinden de formele en informele zorg met elkaar door elkaar te leren kennen, kennis met elkaar te delen, samen te werken en samen initiatieven op te pakken ín de gemeenschap en dóór de gemeenschap. Zo leveren we een bijdrage aan het verminderen van eenzaamheid, vitaliteit op peil te houden, de mobiliteit te vergroten en informatie toegankelijk te houden.

Klant Informatie Centrum

Beschikbaar om te chatten

Start chat